Hvis du vurderer å starte din egen butikk, er det mange ulike ressurser på nett som kan hjelpe deg på veien. For en tradisjonell butikk i den fysiske verden er beliggenhet og lokal markedsføring helt avgjørende, og gode skilt kan utgjøre en stor forskjell når du skal skape oppmerksomhet rundt den nye butikken din.
Kjennskap og oppmerksomhet er avgjørende
De store butikkjedene kan lage markedsføring som har fokus på spesifikke tilbud eller følelser knyttet til å handle hos akkurat den butikken. For en liten nystartet butikk er det mye viktigere å bygge kjennskap rundt virksomheten, samtidig som man også skaper oppmerksomhet rundt at butikken faktisk finnes.
Det er enkelt å lage profesjonelle skilt, bestill skilt online her, samtidig som helt enkle skilt fortsatt er et svært effektivt virkemiddel når du skal skape oppmerksomhet rundt en ny butikk. Å kommunisere pris eller et spesifikt produkt er selvfølgelig aktuelt også for nystartede butikker, men prøv å huske på at mottakeren kanskje faktisk ikke har noe kjennskap til hvilke produkter og tjenester du egentlig tilbyr.
Lokal digital markedsføring kan gi god effekt
Selv om du åpner en liten fysisk butikk rettet mot en relativt begrenset målgruppe, er det ikke noe i veien for å benytte seg av digital markedsføring. Det kan faktisk heller være enklere å bruke digitale virkemidler når du har et klart bilde av hvilket spesifikt geografisk område du har begrenset deg til.
Det er selvfølgelig mulig å velge markedsføring via for eksempel lokale nettaviser eller ulike forum eller markedsplasser som er spesifikt rettet mot et gitt geografisk område. Samtidig er målretting ved hjelp av sosiale medier og andre plattformer med geografisk informasjon ofte det enkleste og mest effektive tiltaket. Ved å begrense deg til en relativt liten gruppe mottakere, er det også mye enklere å få verdi for pengene når du investerer i digital markedsføring av butikken din.